quarta-feira, 30 de janeiro de 2013

Walter Savage Landor: "You smiled, you spoke, and I believed

Walter Savage Landor: "You smiled, you spoke, and I believed"


"You smiled, you spoke, and I believed"

You smiled, you spoke, and I believed,
By every word and smile deceived.
Another man would hope no more;
Nor hope I what I hoped before:
But let not this last wish be vain;
Deceive, deceive me once again! 



"Sorriste, falaste, e eu convencido" (Tradução de Adriano Nunes)



Sorriste, falaste, e eu convencido,
Por cada palavra e riso iludido.
Nenhum homem esperaria tanto;
Sequer espero o que esperei, portanto:
Não deixes o último apelo ser vão;
Dá-me, dá-me outra nova ilusão!


In: LANDOR, Walter Savage. "The Complete Works of Walter Savage Landor". New York: Barnes & Noble, 1969.

Nenhum comentário: